מצוקת הדיור החרדית • גלנט: "אל תנסו לנצח את החילונים בבית שמש"

    "היות ואני רואה את עצמי שר הבינוי של כל אזרחי ישראל - אני מטפל במצוקות הציבור החרדי כמו בכולם"
    ישראל פריי No Comments on מצוקת הדיור החרדית • גלנט: "אל תנסו לנצח את החילונים בבית שמש"

    שר הבינוי והשיכון ב'קול חי': "הכרזה על עיר חילונית ללא חרדים לא רצויה, כמו שהכרזה על עיר חרדית ללא חילונים לא רצויה" • "הנחיתי להכין תכנית לעשרים שנה הקרובות"

    צילום: Miriam Alster/FLASh90
    "היות ואני רואה את עצמי שר הבינוי של כל אזרחי ישראל - אני מטפל במצוקות הציבור החרדי כמו בכולם"
    21:46
    16.05.24
    איתי גדסי ויוסי צלניקר No Comments on אליהו ארנד חושף: כך הגיב ראש הישיבה לכתבת הפרופיל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הבינוי והשיכון יואב גלנט התראיין אמש (רביעי) לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית", והתייחס למצוקת הדיור במגזר החרדי. השר פרס את תכניתו המיוחדת שגיבש צוות משרדו, המתפרס על פני 20 שנים.

    "עם כניסתי לתפקיד זיהיתי את מצוקת הדיור במגזר החרדי, והנחיתי להכין תכנית אסטרטגית לעשרים שנה הקרובות, שתפתור את המצוקה הזאת אחת ולתמיד. בטווח הנראה לעין צריכים 200,000 יחידות דיור, זה הרבה מאוד. אחרי שלב הגיבוש ישבנו עם ראשי הערים והח"כים החרדים, נביא אותו לקבינט הדיור ולממשלה".

    גלנט הדגיש: "היות ואני רואה את עצמי שר הבינוי של כל אזרחי ישראל – אני מטפל במצוקות הציבור החרדי כמו בכולם, המצב שלו עוד יותר קשה. ביקרתי בערים החרדיות, בביתר, בית שמש ואלעד, ואני רוצה להירתם לעניין, גם בשכונות חדשות וגם בשיפור שכונות קיימות".

    יש הטוענים להעדפת ערים נפרדות לחילונים וחרדים למניעת חיכוכים, ויש המתנגדים להפיכתנו לשתי מדינות, מה דעתך?

    "החוק מאפשר לכל אזרח, יהודי וערבי ולהבדיל בתוך כלל המגזרים, לקנות בית היכן שיחפוץ. אני האחרון שימנע מישהו מלגור בעיר מסוימת. אבל ממה שלמדתי בחיי, אוכלוסיות אוהבות לגור ביחד עם דומים להם. אני סבור שהכרזה על עיר חילונית ללא חרדים לא רצויה, כמו שהכרזה על עיר חרדית ללא חילונים לא רצויה. אבל אם נוצר רוב במקום מסוים באופן טבעי הדברים נוטים לשם".

    השר הציג את העיר בית שמש כדוגמה: "בית שמש יש בה כיום שוויון בין האוכלוסיות, עם נטייה קלה לכיוון החרדי. היא כעת הולכת והופכת לעיר עם רוב חרדי אבל יש בה אוכלוסיה חילונית גדולה, פניתי אל ראש העיר וסגנו ואמרתי להם: אל תנסו לנצח את החילונים, מפני שזה לא טוב לכם, לדו קיום השברירי. ולכן בעצה אחת החלטנו לפתח 2 שכונות. בשכונה ד' נפתח 4000 יחידות דיור לאוכלוסיה חרדית ובשכונה ה' לאוכלוסיה חילונית מקווה שזה יסמל את דו הקיום".

    כמי שכיהן כאלוף פיקוד הדרום, התייחס גלנט לאיום המנהרות שחופר חמאס: "אנחנו לא אפשרנו מנהרות. למעשה מבצע עופרת יצוקה החל כאשר מנהרה סוכלה על ידינו, הם הגיבו לכך, ומשם זה התפתח והכינו אותם שוק על ירך. לצערי לא נתנו לנו להשלים את העבודה. בעת הזאת האויב משתכלל וגם אנחנו משתכללים. אני שותף לשיח ותורם מניסיוני בקבינט, בפיקוד הדרום והיכן שצריך. לא חושב שהשיח הזה כדאי שיתנהל בתקשורת. המודיעין של החמאס הוא התקשורת הישראלית ואל לנו לעזור להם".



    0 תגובות